vrijdag 23 september 2022

Afsluiting

22 september 2022 Andijk-Hindeloopen Wind:Z3 Afgelegde afstand:  16 nm

Het is een mooie zomerse dag waar we nog even van willen profiteren. Jan is de hele week aan boord geweest en heeft wat klussen gedaan en allerlei spullen van boord gehaald die we al heel lang niet gebruikt hebben.

Er staat niet veel wind maar net mooi om toch lekker te zeilen. Korte broeken kunnen in iedér geval aan. In Hindeloopen hebben we zowaar een box in de oude haven.  We wandelen een stukje door Hindeloopen. Daarna nog even lekker in de kuip genieten van het zonnetje en dan gaan we uit eten. Restaurant de Suidersee. Prima gegeten. Ze maken hier eigen likeurtjes en als je binnen komt dan sta je tussen een giga verzameling drankjes die je kan kopen of proeven of die nog staan te gisten.

Vrijdag 23 september 2022 Hindeloopen-Andijk Afgelegde afstand: 23 nm Wind: Z3

Na een wandeling vertrekken we.  Het heeft niet veel zin om naar Den Oever te gaan want morgen regent het de hele dag, is de voorspelling. Dus op naar Andijk, en het is een luxe weekend, dus gaan we in 1619 eten. De voorspelling was ook dat het rond vijven zou gaan regenen maar dat klopte niet helemaal. Die kwam wat eerder. Al was het vaak een beetje spetteren. We hebben een beetje slordig gekruist. We komen veel 200-mijl solozeilers tegen. Jan routeert ondertussen de Goudvis, de Skip Intro en de Jade. Erg fanatiek gaat dat niet meer, andere jaren zit hij dag en nacht weerprogramma’s op de computer te analyseren. Die tijden zijn geweest. De mannen zijn ook minder fanatiek.

Als we in Andijk zijn rijd ik even naar huis en neem de zeilpakken alvast mee. Ons nieuwe ankertrapje is aangekomen en die willen we uitproberen. Het is een prima trapje, al is het niet helemaal zoals we besteld hebben. Dus maandag gaat Jan even met ze overleggen hoe hier mee verder. Maar ook als het trapje zo blijft, ben ik er erg blij mee.

Vanavond prima gegeten in 1619. Het is er bijna vol.